lauantai 2. toukokuuta 2020

Runo

Vaikka minkälainen ilve
jatkuu hymyn suuren vilke
olen se etsimäsi käärme
kylmä huurteleva jää se
Yritätte ottaa minut hengiltä
väistän iskut painavat kengiltä
ei muuta minun vakaumustani unesi
sinun mielesi harhainen kunesi
ette voi tappaa, tapatte
samalla kuitenkin rakastatte
ei minun myrkkyni muuta mitään
ei vie elämästä pois ketään
se on ongelma yksin minun
eikä kaukana pysyttelevän pimun
tapoitte herkkyyden minussa
voimien rahvaisten imussa
ette kuitenkaan tapa minua, tapatte
olen kuitenkin jollekin rakaste
on minun voimani suurempi kuin merikkeen
suolavesien johdattaman verikkeen
kuitenkin olen kuin ahven järvike
ei tuomionne minua tärvele
olisin toivonut elämästä enemmän
nyt toivon vain etten kenenkään
elämään tarvitse palata
kertomuksia kurjia salata!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti