lauantai 4. toukokuuta 2024

Johan von Beckerin muotokuvan Suomeen siirtämisen alku

Till förvaltningen af Sunnersbergs församling i Lidköping III Hejsan! III Jag skriver för er över det saket av Johan von Beckers porträtt som ligger i St. Maries kappell på Kållandsö. Jag är en medlem av von Becker-familjen i Finland och jag har skrivit några böcker över det historia av von Becker-familj på Finland i huvudsaken. Jag kan berätta för er, att där finns inga medlemmar av von Beckerska familjet i Sverige i våra tider. Jag kan giva en proposition för dig, om ni läta mig att säga det. Om ni kan lämna det porträttet till våra familjens ägo till Finland, vi kan ta våra del i restauration av St. Maries kappell med pengar. Om du är inte viljande att giva porträttet till en privat-person i våra släktet, vi kan lämna det till kyrka i Kaavi, som är det plats, på vilka våra principial släktgårdet finner i dag. Är det riktig att de porträttet har kommit till er ägo från änkan af domaren Carl Johan von Becker i 1800-talet? III 1) Om ni vill sälja porträttet till Finland för våra litet familj a) Vi vill ta våra del i restauration af kappell 2) Om ni vill giva porträttet till Finland als present som en gåva och respekt för våra familjhistoria, som ligger nu i Finland i dess helhet. a) Vi vill ta våra del i restauration af kappell 3) Om de platset för porträttet är mer bättre för dig i publiskt platset, därefter det ska ligga på Kyrka i Kaavi a) Vi vill ta våra del i restauration af kappell III I alla del: III Våra familjet ska giva en summa för verkliga restauration af er kapellet III Med vänliga hälsningar Olli von Becker III

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti