lauantai 4. toukokuuta 2024

Alku von Becker-suvun naturalisointitodistuksen saamiseksi Suomeen Länsigöötanmaan museosta

Hej! III Jag skriver för er över det naturaliseringintyg af von Becker-familj, som ligger på er Museum i Skara. Jag hoppas att veta vem har givit betyg till er Museum? Jag har fått informationen över den saken, att det har donerats till er ägo i år 1904, på vilket tid der har varit inga medlemmar av våra Familjen i Sverige. Den sista var änkan av domaren Carl Johan von Becker, som livit på Traneberg gård i Kållandsö i närheten av Lidköping. Dessutom änkan dog i 1860-talet, det kan inte ha varit hon. Det enda dotter dog senare och jag kan inte minnas det året på strax minne. III Jag begär att tänka, att idag den mest värdefulla plats och lämplig plats för detta betyg kunde vara Riddarhus i Helsingfors eller Riksarkivet i samma stad. Jag kanske kommer att besöka er Museum i några veckor, och hoppas att vi kunde ha en diskussion över saken.  III Med vänliga hälsningar,Olli von Becker III

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti