sunnuntai 12. toukokuuta 2024

Äitienpäiväruno

Äiti olet I ja hyvä niin I vaikka et joskus varsin tue lasta I viittaat siinä mielipiteisiini suoriin I fillarillakin joskus pakoon poljet I vaihtelet, mutta olet joskus aika paska I annat minulle tukkeeksi ja esteeksi soljet I monesti edestäni innostumisen suljet I monesti olen sinua yrittänyt tavoittaa I monest jää kylmä meidät silti rajoittaa I kuitenkin tänä päivänä muistan sinut I olethan itsestäsi laskenut maailmaan minut I muistan lapsuuden onnellisena etenkin I vaikka oli siinä poikkeamia jotenkin I minä olen impulsiivinen, inspiroituva ja suora I minuun ei tee vaikutusta yksikään huora I siihen nähden sinussa olen nähnyt eron I olet aatelinen ja arvokas, joskus paljonkin I en karkoittaisi sinua potkulla pyllylle vedon I joskus olen kokenut samaa kuitenkin I ei liity koettelemukseen tämä teron I kasvatit minua lapsena huolella I autoit ja ohjasit minua vaikka jorkki I sijaitsi aina sen suhteen eri puolella I monesti on sen takia auennut korkki I korkki viinan, kurjan, kauhistuksen I epäsosiaalinen olen kautta autistuksen I minua ei muuta mikään asia altistuksen I minut on maalattu vikojenne takia I mummon ruoka oli syy nautistuksen I Jalkapallosta kyllä jotenkin pidän I Ei minua kiinnosta yhtään täysi Ratina I monesti ajatuksia suuriakin idän I Aatelin ja perimän jalon olen sinulta saanut I pitkin poikin monessa kämpässä maannut I Mutta silti sinä hyväksyt minut I näen aina jalona äitini sinut I olet vanhemmistani tärkein I ei siinä tarvita arvostelua järkein I minua et saa alhaisesti virnuilemaan I muiden yksityistä onnea tiirailemaan I En olisi voinut saada parempaa äitiä I en voisi sinua korvata ottamalla mitään neitiä I Kukoista Saksa, isänmaa! I Kukoista Saksa – Germania!(naispuolinen Saksan symboli) - ÄIDINMAA I

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti