lauantai 18. helmikuuta 2023
Suomen koulujen henkisen ja älyllisen tason alasajosta ja Suomen nuorison ja lasten juvenilisoinnista
Vasemmisto haluaa ”segregaatiota” ehkäistäkseen ja ”inkluusiota” tuodakseen asettaa vastuun häiriköiden ja heikkolahjaisten oppilaiden huonosta koulumenenstyksestä paremmin pärjäävien lasten ja paremmin pärjäävien lasten vanhempien harteille. Heidän mielestään lahjakkuus ja mahdollisuus valita koulu ovat jotain, mikä pitää heidän mielestään kieltää. Minä en voi ymmärtää tätä vasemmiston pyrkimystä estää paremmin pärjäävien oppilaiden menestys ja heidän mahdollisuutensa pärjätä koulussa paremmin kuin toiset. On selvää, että erityisryhmät ja eri aloja painottavat koulutuslinjat tulee pitää kouluissa ja entisestään lisätä niitä koulutuksen varhaisvaiheillekin. Lisäksi aloja täytyy kehittää enemmän kuin mitä ovat esimerkiksi nykyiset taide- ja liikunta-aineita painottavat koulut. Kouluihin on lisättävä aloja entistä enemmän. Sinne on saatava ainakin uskottavaa yhteiskuntatiedettä, kuten soveltavaa etiikkaa, psykologiaa, taidehistoriaa, antiikin filosofiaa, historian opintoihin historian filosofiaa, nykyaikaista filosofiaa, antiikin filosofiaa, antiikin historiaa ja antiikin kulttuuria. Vasemmistolla on holistinen käsitys yhteiskunnasta, jonka mukaan paremmista perheistä tulevien lastenkin on kannettava huonommin toimeentulevia häiriköitä harteillaan. Pitäisikö paremmista perheistä tulevat pikkulapsetkin laittaa päiväkotiin, jossa olisi esimerkiksi vain toisia purevia lapsia? Mihin tämä todellisen ja vakavasti otettavan koulu- ja opetusjärjestelmän alasajaminen perustuu? Vasemmistolaiset eivät ota kuitenkaan huomioon sitä, että kun lahjakas lapsi masennetaan kiusatuksi alisuoriutujaksi, on hän myöhemmin epätodennäköisemmin maksamassa samalla luokalla olleiden häiriköiden myöhempää olemassaoloa tulosiirtojen muodossa. Miltä tämä kuulostaa heidän mielestään. Lasten ja nuorten juvenalisointi on lopetettava ja annettava heille mahdollisuus saavuttaa oma alansa ja oman lahjakkuutensa kohde. Juvenalisointi on sitä, että lahjakkuuden ilmeneminen kielletään, mikä itsessään voidaan katsoa poliittisen vasemmiston holistiseksi tavoitteeksi, vain sen takia, että kommunistisen manifestin sanoma saadaan tuotua holistisella tavalla yhteiskuntaan. Malliksi on Suomessakin otettava Britannian koulutuslaitos. Entinen Konservatiivien kansanedustaja Oliver Letwin totesi jo vuonna 2003 Indenpendent-lehden mukaan, että hän menisi mielummin kadulle kerjäämään, kuin laittaisi lapsensa oman alueensa Lambethin paikallisiin julkisiin kouluihin. Koulujen yksityistäminen ja erikoistaminen on aloitettava valtakunnan tasolla. Ensiksi voitaisiin perustaa humanistisia tieteitä ja kielitieteitä opettavia kouluja, luonnontieteitä opettavia kouluja, taideaineita opettavia kouluja ja ilmaisutaitoa opettavia kouluja. Myöhemmin erikoispainottuneisuus voitaisiin edistää noiden koulujen sisällä vielä entistä suurempaan ja pidemmälle viedympään erikoistuneisuuteen, jossa esimerkiksi luonnontieteellisissä kouluissa opetettaisiin erillisesti biologiaa, fysiikkaa, kemiaa ja matematiikkaa.. Juvenalisointi on lopetettava, sillä se vie maasta tulevast veronmaksajat. Nykyaikainen suomalainen yhteiskunta on jo etenkin Helsingissä segregoitunut, eikä sille voida mitään. Sille ei ainakaan voida mitään Kommunistisen manifestin ilosanoman tuomisella kouluihimme. Segregaatio ja inkluusio eivät ole sellaisia mahtisanoja, joiden takia kilpailukyky tulisi vaarantaa kouluissamme. Koulua ei ole tarkoitettu siihen, että siellä vain jeesusteltaisiin yhdessä toisille kädet käsissä, että "olemme kaikki täsmälleen samanaarvoisia", vaan koulussa on tehtävä ensimmäinen erottelu lahjakkaiden ja lahjattomien välille. Olli von Becker YTM ja oikeustieteen opiskelija
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti