torstai 28. huhtikuuta 2022

Runo

Minä rakastin sinua


Minä rakastin sinua jo silloin

mutta rakastitko sinä minua?

Koin silloin järvelle imua

valveen veden laidalla

nostin ankkurin ylös

annoin sinulle suudelman ja menin

näin saaressa aaveen karhun

joka ui minua kohti ja korskui

karhu heitti minut veteen

ja otti veneen haltuunsa

se kauhoi eteenpäin tassuillaan

ilman soutimia sen suurempia

nousin takaisin ylös tyrskeistä

ja viskasin kontion järveen

olin saaanut voiman otson

ja lopultakin tuli niin voimakas olo

metsän aarteen lupaamaa

kaukaisen korven mesikämmenten Jumalan antamaa

palasin takaisin rantaan

näin sinut ja silloin lopultakin

olin saanut tunteen ja otteen sinusta

koska aina kai vain kuvittelin

mietin kuitenkin välillä

onko meidän muututtava jatkuvasti

voidaksemme olla toisillemme

jotain suurempaa kuin olemme

jotain mitä voi myöhemmin muistella.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti