torstai 19. toukokuuta 2016

Rivejä

Nousin ylös, mutta mikä minussa nousi
voin vain sanoa jotain samantekevää
mutta kun sinä tulet, olen aina valmiina
ottamaan sinut vastaan ja sanomaan
en kuitenkaan tee aloitetta
koska siitä ei voi seurata mitään
minua ei ole tarkoitettu aloitteelliseksi
"Noin kilttiä miestä ei olekaan", sanoi sukulainen
ja ehkä minun on toivottava sen säilyvän
kuitenkin sinun tullessasi en pidättele itseäni
en kuitenkaan hae minkäänlaista merkkiä
tulkitsisin kaiken itseni vastaan
olen ollut niin kauan yksin
että olen jo tottunut siihen
kirja on paras ystäväni
ja puolisoni, serkkuni.
Minua ei kuitenkaan voi enää pompotella
se kausi on ohi, eikä tule takaisin
minä elän nyt uutta kautta
mihin ei kuulu muita ihmisiä
kuinka vaikeaa onkaan löytää sielunkumppanuutta
se ei avaudu kaupassa käydessä
tai kadulla kävellessä
jos löytäisimme aina sen mitä etsimme
muuttuisi etsimisen merkitys
ja silloin maailmalla ei olisi tarkoitusta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti